Cerita dr Teluk Senangin -1

Haa ni ada crita dr teluk senangin skit. Dh byk sgt gamba aku ambik, so rasa nk letak dalam blog nih la plk. Hr sabtu (hr aku smp perak dr johor) tgh hri tu lps lpak ngn bdk2 nih, maka terjadi la perbincangan yg membawa kpd persetujuaan mgadakan perkelahan di teluk senangin. Lepas magrib bertolak 5bj keta. Aku bw keta bpk aku, br leh offroad. Hahaha. Bdk2 lain direct terus ke teluk senangin, tp aku ke manjung dulu gi giant beli barang. Pergh, duit short dekat RM100 gak gua kn cover. Haram sungguh.


Yg pegi ni terdiri dr pelbagai peringkat umor, dan bangsa. Ada yg bdk2 sekolah lg, yg dh abih, yg dh kerja & yg dh kawin. Ada yg berbangsa bangla (ding), cina mualap (zohri), org asli (aijam afro), siam vietnam (gading), banjar (pak ndak ding), dan melayu2 yg lain. sungguh satu malaysia. Mlm tu xtvt mancing smp subuh. Tp aku tak mancing la sbb tak reti. Dok melapok smbil main gitar gila melalak dikala malam ngn pakndak din. Buat unggun api smbil dok keliling. Nk ambik gamba, jd macam haram. Tak power lg ambik gamba unggun api. Nk kn praktik lg nih.

Dulu ms sek menengah dulu aku dtg, xada pun org kt kawasan ni nk berkelah. Letrik pun xada lg. Nk cr air tawar pun susah. Tp skg seglanya dh berubah. Letrik ada, air ada, tapak kemah ada, chelet pun ada. Cpt sungguh maju. Dh lewat malam tu time nk tidor, gali lubang dlm pasir buat katil. Best oo tido dalam pasir. Suam2 je rasa. Seko2 macam penyu nk menetas. Sebaik nyamuk@ agas xada. Aku tertidur hampir terlajak subuh. Blk rumah terus rs mls nk tido atas katil, nk korek tanah tido kat luar rumah.

suasana time subuh yg shahdu,bgn smbg mnacing blk

posing dikala subuh, nk mandi tp xada air tawar


Dh bagun pagi2 tu, 1st skali xtvt masak a. Balun maggie pg2. terkenang ku waktu kat jepun dulu. Hahaha. Aijam tukang masak berambut afro yg byk wat preparation. Aku myibuk + mencelah koyak plastik maggie sj. Time nk makan ni, problem skit sbb pinggan tak cukup. Aku beli kat giant, tp lupa nk ambik. Nana sungguh. So terserlah kekretifan masing2 utk mencipta pinggan mangkuk berserta garpu@ sudu. Blh tahan gak lawak tgk bdk2 ni makan. Survival habis.



ms mandi tu mcm2 benda geng2 ni buat. tangkap ikan, piramid, dsg. tp yg aku frust, gamba aku xada. nyesal jd cameraman event mcm ni. xleh nk joint, kn ambik gamba cover event org. huh.. tp apa2 pun, geng2 senduk stil tetap mcm dulu. sentiasa meriah meriuh dan huru hara.

Post a Comment

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP