Why most BOSS is an ARSEHOLE?


Nak tahu??? Well, aku akan cerita kenapa. Segala bermula disini. Suatu pagi yg indah lg nyaman, ketika embun bayu menghempus lebut menyapa pipi, anggota2 badan sepakat untuk mengadakan sidang tergempar utk melantik seorg ketua nk take incharge seseorg manusia. Bermula la sesi dialog yg sgt2 panas dipersidangan anggota2 badan itu. Seperti biasa, otak terus bangun cadangkan diri sendiri sebagai ketua sbb dia ada akal. Akal blh decide mn yg baik mn yg tak bg seseorg manusia itu.

Tp mata bangkang dgn keras. Mata cakap, klu dia tak melihat, mn boleh otak nk decide apa yg kn pikir. So, aku yg patut jd ketua. Mulut lantas bangun sambil tunjuk jari tengah kat mata. ”abah ko. Aku lg power. Aku blh bg arahan kat sapa2 aku nk spy ikut ckap manusia. Aku blh wat org menangis, aku leh wat org ketawa. Aku blh wat macam2. jari plak mencelah sambil menampar mulut. ”aku lg power. Aku blh sepak smua korg. Aku blh tumbuk aku blh buat apa aku suka smp korg sakit mcm nk mati. Dan begitu la seterusnya smua anggota badan bersuara utk take incharge kat tubuh manusia ni.

Dalam kekecohan tu, tiba2 bontot mencelah. ”i want to be leader too. I capable what?” perghhhh.. berdekah2 anggota2 lain ketawa “weh busuk, fungsi ko tu buang tahik je, mn blh jd leader. Ada hati nk speaking2 plk mcm bagus. Hahah”… mcm2 lg kutukan dihamburkan kepada bontot. Lalu bontot pun merajuk lah seraya meninggalkan sidang itu. Mogok bontot membawa ke berhari-hari. Bontot mengkemutkan lubang bontotnya agar tak ada benda2 dr luar blh masuk spt plastic @ kapas doctor cek semen @ apa2 je la. Bkn sj luar tak leh masuk, tp yg kat dalam2 tu gak tak leh keluar.

Tengah rancak sidang tergempar td diadakan pd hari ke 7, kesan mogok bontot mula dirasai oleh setiap anggota. Smuanya xsenang duduk sbb bahan toksik badan xleh dibuang lalu mengaromakan setiap sudut dewan persidangan itu. Masuk hari ke-9, sidang masih lg xdapat lantik sp yg patut jd ketua. Pd masa yg sama, smua anggota tgh merana keazaban sbb tahik2 didalam perut melimpah2 dari loji takungan sbb dh 9hari xbuang. Mata mula merah berair tahan sakit, tangan lemah terkulai, mulut tertutup rapat menahan tahik tak klua2, telinga jd pekak, otak xleh pikir dan macam2 lg lah.

Masuk hari ke10, smua mula mengalah dan setuju utk lantik bontot jd ketua. Selepas bontot mendapat vote of confident dr smua ahli persidangan, dgn bongkaknya bontot berkata.. ” jgn pandang rendah pada bontot, ini bontot hikmat. Aku tak perlukan akal utk jd power, aku tak perlukan tangan nk sakitkan org, aku tak perlukan mulut utk bg arahan, aku hanya guna tahik utk buat korg smua ikut cakap. Hehehe” lalu bontot pun mengeluarkan arahan pertamanya. ” OK kuli2 ku, bersedialah untuk berak!!!!”” berlari2 lah kaki ke jamban, mata tgk direction jamban, otak proccess smua maklumat yg diperlukan, tangan kanan pegang cebok, tangan kiri basuh taik, mulut cakap ”aaaaaaa... leganya.....”

Bermula saat itu, xada sorg pun yg berani bersuara lg. Smuanya ikut cakap bontot. Heheehee, power siot bontot. Rentetan daripada peristiwa ini, maka kebanyakan organisasi termasuk negara2,badan2,jabatan2,kementrian2 & sebagainya melantik arsehole2( Bontot2) utk jd leader sbb takut diorg ni wat perangai. Hmm.. if think of it, it does got a point.

p/s: tak smua leader tu arsehole. Congrate la mn yg tak. Condolence la mana yg ye... kahakhakhakhakahakahhh

Post a Comment

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP