HIMPUNAN TURUNKAN HARGA ROTI GARDENIA

"dipetik dr : UTUSAN MELAYU SHJ"


08mei, kelana jaya, : dianggarkan seramai 505 org berhimpun dia staduim kelana jaya semalam sebagai tanda protes terhadap pengilang roti terkemuka, Gardenia berikutan kenaikan harga mengejut semalam. bertemakan hitam, perusuh juga menuntut satu lagi variasi baru product keluaran syarikat ini yg berwarna hitam.

pihak Gardenia ketika dihubungi selambe menafikan kabar angin itu. tiada sebarang kenaikan pada harga roti. tetapi berlaku kesilapan pada cop harga roti tersebut. beliau mengulas berlaku kesilapan teknikal dimana operator lupa menggoncang mesin yg mencetak tanda harga tersebut menyebabkan tersalah angka. kes kenaikan harga yg sama berlaku di pahang tetapi berlainan alasan. berlaku "blackout" lalu mesin pencetak terus mereng mencetak no yang salah. beliau menambah, xperlu khuatir kerana cop itu akan luntur selepas 7 hari kerana dakwat yg digunakan untuk tujuan itu bernilai 10 juta.

bagaimanpun, pengurus kilang menyalahkan pembangkang berikutan prestasi jualan yg menurun kilang tersebut kerana berlakunya tsunami cina di PRU13 lepas. difahamkan cina sudah tidak lg memilih roti ini & beralih arah kepada roti Hi-5. berikutan swing ini, pengurus kilang hampir dipecat oleh tokeynya yg sudah sangat tua kerana beliau tidak faham Apa Lagi Yang Cina Mau, rungut beliau. mereka telah membuat report polis dan masih menyiasat dakwaan ini. kita mohon agar kerajaan yg teramat mulia Barisan Nasional meneliti masalah ini dengan serius.

Post a Comment

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP