Ramadan Al-Mubarak

"Bagi menyempurnakan titah perintah Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong,
setelah diperkenankan Duli-Duli Yang Maha Mulia Raja-Raja,
saya penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Malaysia adalah dengan ini mengisytiharkan
bahawa tarikh permulaan puasa bagi negeri-negeri seluruh Malaysia
telah ditetapkan pada 22oktober 2009 bersamaan 1ramadan 1430
sekian, wabillhitaufik walhidayah assalamualaikum."


Begitulah adanya setiap kali munculnya anak bulan ramadan, beliau yg berbaju melayu lengkap bersampin sambil bergaya posing dan intonasi yg sama mengumumkan tarikh2 yg penting yg disambut dgn perasaan bercampur aduk oleh setiap warga malaysia melayu khususnya. bg yg tak mengenali, beliau adalah Engku Tan Sri Dato Sri Ibrahim Engku Ngah Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja. Dengan lagak gaya yang bersahaja, beliau adalah icon tiap kali nk sambut puasa ataupun raya. dr la aku kecik2, smp la aku dh besar2, mmg dialah orgnya yg dok bg pengumuman puasa n raya. walaupun tone dan ayat yg sama aku dgr tiap2 tahun, smp skg aku tak leh hafal lg ayat2 pengumuman dia. huhuh~~

bermula la malam2 ni, segala setan2 akan ditambat, smua pintu2 syurga dibuka seluas-luasnya, pintu neraka ditutup serapat-rapatnya. so esok klu ade membe korg yg hilang tu paham2 la ek. dh kene tambat a tu sebulan. hakahakahk...pasni klu malas kerja, malas smbhyg, malas nk baca quran, jgnla nk salahkan setan plk sbb hasut korg xnak buat.u at ur own peril

Bersempena dgn kedatangan bulan mulia ni,sy ingin mengambil kesempatan utk mengucapkan selamat berpuasa dan beramal buat smua pelawat dan seluruh warga dunia.kurang2 kan la yg tak baik, tambah2 kan la amalan yg baik. harap2 ramadan kali ni penuh makna.

selamat berpuasa

p/s: blh tak aku quit smooking a pose ni???...

Post a Comment

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP