Last Day as Panasonic System Networks Malaysia's staff

ish2... xsangka aku. berenti juga aku dr kerja dgn panasonic nih. klu dulu, pny la payah nk klua. macam2 halangan. peluang nk blah dh ada, tp ada plk benda lain yg buat aku xleh nk goooo. tp kali ni mcm senang2 plk dpt klua dr company nih. macam xpercaya pun ada, esok dh last day rupanya aku nih...

time2 nk blah ni mmg biasa la klu ingat blk kenangan2 lama semasa berkhidmat. macam2 kisah ada. smuanya lawak2 bodoh. tp jujurnya, mungkin aku xjumpa dh kot suasana kerja & boss2 yg sempoi2 mcm kat sini. bila dikenangkan balik, govement xde lepak sampai macam nih. hahhahah, pasni mesti aku rindu kat opis lama aku nih.

dulu masa mula2 masuk, minggu 1st tu dh nk tender resign letter dah sbb boss waktu tu, Mr Nishiyama @ Unta mmg perangai celaka abih. rasa macam nk gi terajang sampai retak tengkorak dia. tapi aku takut gila kat dia. apsal ntah, asyik aku je kena target. bdk2 lain haram xkenal nama pun. haram sungguh. hehehe, tp aku puas ati gak sebab ms dia nk blah tu aku sempat balas dendam, walaupun xsengaja tersalah hantar email. hahhaa, xpasal2 jd femaous satu opis psl email bangang aku tuh. ade ke kutuk unta ter-cc satu kilang...

datang la mr yamamoto a.k.a cik yum. mamat ni kira the opposite unta td la. klu unta tu derect dok buli aku, cik yum ni plk xabih2 percaya gila kat aku. xtau la ayat apa aku terbaca smp dia layan aku mcm tu.hhahaha. boss mcm dia ni xtau la kat mana lg blh jumpa. belanja makan, karoke, pinjam duit beli kamera, macam2 lg la history ngn dia nih. plg best xleh lupa kantoi baca kartun naruto fullscreen dlm opis ngn dia. terkedu aku xtau nk cover mcmn. aku tgk dia, dia tgk aku, last2 2-2 gelak. hhaha, bodoh sungguh.

psal SE aku plk, Koo Keng Joo, lg la syok. dia bagi kerja xpnh nya aku wat betul2. ikut suka je nk wat ke tak. klu malas nk wat, ckp direct je malas, pastu dia campak kat org lain. pny la best keja mcm nih. siap blh naik store atas gi tido dulu pastu pesan kat dia klu ada pape, call sj I. I nk gi tido jap. hahahah, gila a aku nih. btl2 trouble maker. yg bestnya xde plk org nk kacau. janji kerja siap dh. tp sepanjang aku kerja, susah btl nk dapat kerja. dok main tenet je tiap2 bulan. hehhee

dgn boss2 kat jepun masa trip2 kat sana pun byk gak crita2 bodoh aku buat. kantoi msk dlm CCTV tgh berjoget dlm lab sambil bukak baju. satu PCC tu tgk aku berdansa mcm kaum penan tgh menurun. malu gila aa. terlepas flight la, kantoi bawa periuk letric kena bebel ngn makcik goto, macm2 lg la. mmg dr dulu smp la skg, kejadian bodoh sentiasa mengejarku. tak tau apa pny sueii. kakakakakka

huhuuh~~~sedihnya bl kenang2 blk, tp excited pun ada nk msk tempat kerja baru. tp, walauapa pun, PCM@PSNM mmg antara kenangan terindah hidupku =)) thank you everyone for your guide, patient, tolerable despite my troublesome attitude. it's full with sweet memory to be apart of PCM@PSNM member. hope we see again in different environment. love u all...

BR
-shukri@nyox-

Faarihin  – (September 23, 2010 at 10:52 PM)  

memang betul2 kenangan terindah tu..

dapat kerja kat mana plak lepas ni?

yantie3011@gmail.com  – (September 23, 2010 at 11:08 PM)  

seberang jalan je.
hehee, xyah pindah rumah.
syg nk tinggal rmh dinding hijoo nih =p

zairibaharom & ekinkhalil  – (September 24, 2010 at 11:19 AM)  

akhirnye..selamat membuat trouble kat dyson lak bro.haha

Anna Da Lady  – (September 25, 2010 at 3:13 PM)  

wah wah..tukar tmpat keje plak ye.weh, acik bukak bloh ang ni dpn kak ngan.dia sampai gelak2 baca ayat ang. terutama part ter cc satu kilang tu. apa yg jadi lepas tu, ha?hehe

Post a Comment

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP