Raya 2010: Rumah Tok Long Kedah, Pedu

Dua ekor "bujang" lapok sedang men-terai beskal cabuk jaguar toklong aku. org gi rumah beraya, aku ngn abang aku menjahanamkan beskal tua yg sedia jahnam. tak tau knp tak pasal2 jadi jakun plk tgk beskal tua nih. mungkin sbb skg nih mmg susah dh nk jumpa beskal yg mcm ni kot.






keadaan keliling rumah toklong aku ni mmg macam ni la sejak dr dulu, smp la skg. xada yg bertambah, xada yg berkurang. mmg maintain keaslian rumah melayu kedah lama. rumah ni skg tinggal depa 2org sj, anak2 yg lain wat rumah dekat2 situ gak. tapi aku kagum tgk rumah ni yg blh lagi kekalkan ciri2 old scholnya..

Faarihin  – (September 23, 2010 at 10:53 PM)  

susah dah nak jumpa umah melayu lama cam ni...

Mr Nyox  – (September 23, 2010 at 11:09 PM)  

aah, mmg payah pung.
klu ada pun byk yg dh modified.
yg pure2 plk byk kn makan ngn anai2@ org dh xduduk

Post a Comment

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP