kisah bangang sebangang-bangangnya!!!!

yup, aku rasa tu la tajuk yg paling sesuai utk entry kali ni. sebelum korg baca smp abih, aku nasihatkan korg makan pedal ayam byk2 bg kuat sikit urat perut. takut nnt korg gelak mengekek smp putus plk urat perut tuh. ok, get urself ready for my stupid story.

kisahnya bermula hari rabu minggu lepas. hr tu wife pg penang utk present paper dia. so aku ditinggalkn kesepian. pg tu bgn agak lewat. jd, dgn kelam kabutnya aku bersiap berlari2 turun tangga grap kunci rumah keta & bag kerja. klua rumah bkk gate & start kereta. ms nk reverse kereta tu, tb2 teringat HP lupa nk bw, so aku bkk pintu blk msk rmh nk ambik HP. pastu aku lock pitu rumah (pintu jenis yg kena tekan dr dlm utk lock) then slam my door. elok je pintu rumah tu tertutup, br teringat kuncinya tertinggal kat dalam.

damnnnnnn.... pintu dh terkunci, kunci kat dalam, jam dh pkl 8.45am. malas nk pikir pjg sbb dh lewat aku blah gi kerja dulu, blk kang pikir lain mcmn nk buat. tinggal rumah mcm tu shj, gate xkunci, grail xkunci. kena plk hr tu byk gila kerja, aku kn blk lewat, pkl 7.30pm. aku gi makan dulu sbb dh tau, blk rumah bkn blh masuk lg pun.

smp sj kat rumah, otak karat ni ligat cr idea nk masuk ikut mana. tipon tuan rmh, dia kat perak plk. kunci spare pun kt dlm rumah. aku cuba bkk pki card keras, tp xblh. abih patah kad tuh. aku ambik kayu ketuk tombol pintu tu harap pecah bederai. tp hajat tak kesampaian... time ni aku dh bengong nk pikir. badan dh penat. pastu pkl 9 jap g nk gi main badminton plk..

pikir pny pikir, terlintas satu idea bodoh sempena ilham dr cerita hollywood. slalunya polis@FBI pecah msk rmh org jahat diorg terajang pintu terus pecah. so aku decide nk terjajang pintu rumah tu smp terbkk!!!. ambik lajak jauh skit, bkk kasut, aku pun lari ke pintu sambil mengajukan penyepak flying kick sepenuh perasaan. BANGGGG!!!!!!!!! ADOIIIIII!!!!!! sakit sampai rs nk terkencing dalam seluar time tu.

mn taknya, fying kick aku tepat2 kena kat tombol pintu. dh a xpki kasut. gila b*** pny sakit. menggigil2 kaki aku tahan skit. lebam gila bapak pny tapak kaki. huh, xleh jalan beb. pintu xbkk gak, kaki yg nk patah. bengong sungguh. dlm kesakitan, aku gagahi jg cr2 idea lain nk msk rumah. aku tgk tinggap tepi terbkk, tp xleh msk sbb ada grail. lepas nk ulor tng sj. aku call rizal mintak bantuan.

terhencot2 aku cr kayu panjang nk jolok tombol pintu dalam dr luar melalui tingkap, tp xleh gak. lengan aku yg lebam. asalnya kepala otak aku ni dpt genarate lbh kurang 20 cr nk masuk rumah. terajang pintu tu yg terlast, tp yg plg cepat. cr yg plg leceh n lama guna getah paip ulor msk tingkap, sangkut kt tombol pintu pastu pusing. dh malas nk pikit lg, aku guna cara nih. result: skali buat terus jadi. haram sungguh. klu aku try dr mula xla kaki aku lebam smp tahap nih.

esok pgnya aku aku gi ambik wife aku kat sri putri, br blk dr slim river. aku crita la kat dia pasal malam td. dia tny aku, kunci rumah jumpa tak kat dlm rmh tu? aku jwb xsempat nk cr sgt pun mlm td. pg esok la sambung cari. pastu wife aku nmpk bag gi kerja aku dlm kereta. dia selongkar bag tu.... jeng jeng jengggg... dia jumpa kunci rumah kat dlm bag tu..

maksudnya, kunci rumah tu mmg de mula lg aku tak tertinggal dlm rumah, aku terletak dlm bag & bw gi kerja. so segala usaha aku malam tu betul2 buat aku rs mcm org bodoh. kunci ada kat tangan, tapi nk gak msk rumah pki kaki & getah paip. haddooo... klu la aku dr mula lagi check bag kerja aku tu, rsnya selamat dh kaki malang aku nih. tp sebaik gak la pintu rumah tu tak roboh. klu tak jd kerjalg satu nk ganti pintu rumah org..

moral of the story,
1) JANGAN PERCAYA CERITA HOLLYWOOD.
2) JANGAN TIRU AKSI BODOH AKU DLM CERITA NIH.

sekian...

Unknown  – (November 30, 2010 at 6:07 AM)  

hahahahahahaahahh........... speechless!!!
tp thniah di atas usaha anda yg pelbagai tu....
wahahahahahah (nk gelak lagikkkkkkkk!!)

Anna Da Lady  – (November 30, 2010 at 10:31 AM)  

teruk, teruk and teruk....nampaknya Yantie tak blehla tinggal2kan ang lagi...hura hara jadinya..hukhuk

Ontahapo  – (November 30, 2010 at 11:55 AM)  

satu lagi moral - jangan bangun lambat nak gi keje. kang kelam kabut sampai jadi macam-macam. moral ni utk semua orang hehehe

Post a Comment

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP