Hari ke-2... aku terima nikahnya..(1)

12-03-10… sj aku pilih tarikh ni utk akad nikah sbb no dia cun. 123…so, pasni tiap2 tahun 123 adalah anniversary. Aku gerak dr taiping pkl 12 sbb bapak aku nih nk solat jumaat atas jalan. walaupun grammar dia ckp ni salah(mn ada org smbhyg atas jln), tp sebagai anak yg dh biasa dgn bahasa rojak dia, aku bisa memahami maksudnya.

Utk pengetahuan, bapak aku blh tahan gak kalutnya. So klu tgk aku bl time kalut gelabah mcm haram, biasa la tuh. Bapak borek, anak rintik org tua2 ckp laaa… pg tuh, riuh lah rumah ngn suara bapak aku suh kemas cpt sbb nk gerak pkl 12. Kalutnya lebih pada aku yg nk kawin nih. Terdetik gak persoalan dibenakku yg benak nih, sp yg nk kawin nih =p

Rombongan aku slmat tb di masjid slim lbh krg pukul 3.30 blh. Makan2 dulu smua, then lepak masjid tunggu makcu aku dr KL smp sbb barang hantaran smua ada kat dia. Aku msih lg berpakaian kebun smp la lepas asar…

Lepas je smbhyg asar tuh, makcu aku smp n bermula la cerita2 bangang yg hampir menyebabkan aku rs nk tergelak smp pecah perut. Makcu aku smp je, 1st skali aku buat adalah cek boot kete dia, bw ke tak hantaran smua. Alhamdulillah, cukup smua. Cuma bekas cincin n rantai je blm berisi sbb benda tu ada kat mak aku. So dgn lemah lembutnya aku bertanya, “ mak, cincin ngn rantai dok kat mana?tak nk letak dlm bekas ni ke?”… mulut mak aku terus telopong, matanya membulat… “alamak, mak tertinggal kat rmh, terlupa nk ambik!!!” yesss, dh agak, mesti ada benda tak kena pny lah.hahahaha

Aku tak tau knp aku sgt2 selamber n tak rs gelabah langsung even cincin n rantai xada. Mak aku n mak sedara aku tuh gelabah la dok cr idea nk wat mcmn nih. Aku plk sambil2 pusing2 kat masjid tu cari2 gak kot2 ada dawai buruk2 yg blh dikerat utk dibuat cincin. Handmade pny cincin. Dawai xjmp, batang paip pun xjmp aku nk kerat. Mujur la ada cincin spare mak aku pny, n rantai makcu aku pny, wat “dummy” ganti rantai yg asal. Aku msg cik yanti aku. “cincin mak lp bw!” dia reply “Ye ke hahaha. Xpelh, yg mn penting je lh” aku budget nk kn maki dh tadi =p

Post a Comment

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP