::kepala ku berdarah kembali::

"Apa jadah"
Perkataan yg agak kerap kelua dr mulut aku bilamana aku konpius atau tgh heran. Bersama dgn perkataan ini, dahi aku automaticly akan berkerut-kerut sambil mata terkebil-kebil kadang2. apa jadah.. merupakan ayat ciptaan seorg pengacara TV 7 dulu la. Aku tak igt nama dia. Sejak itu, sebutan tersebut sentiasa meniti dibibir aku blh kata tiap2 hari.

Hari ni dia klua lagi. pg td tb2 alarm aku bunyi, aku bgn tgk kat screen “ 7.45am Saturday, 12 Sept 09”. Apa jadahnya hari Sabtu alarm ni bunyi?? Ooo, br teringat. Hr ni kn kerja, mlm td dh set alarm. Aku melompat dr baringan terus ke bilik air (sbb dh lewat) sambil menguis tuala dgn kaki. Semua aku capai serentak, tangan kanan berus gigi, tangan kiri pegang sabun standby, kaki kanan pulas kpala paip.Klua je air dr shower tu, smua anggota ku bergerak serentak. Tgn kiri gosok gigi, tgn kanan gosok sabun keliling badan, kaki melompat2 sbb sejuk.habis sj aku gosok gigi, maka siap lah smua acara mandian aku. Badan ku sudah bersabun, gigi ku sudah ku gosok, badan dh siap bilas. Smuanya settle dalam 3~4minit. Gila gempak time arrangement aku.

Sama jg la keadaanya time nk pakai bj…klua dr blk air, aku baling tower kat pintu (terus cantik melekat), aku capai baju dan slua serentak.. . Langkah kaki pertama : pkai slua, baju tangan kanan msk dulu, langkah kedua : slua kaki kiri serentak ngn baju tgn kiri. Langkah ketiga aku ambik kunci, henset n wallet pastu bkk pintu bilik turun kebawh. Nk turun tangga tu slalunya aku lompat terus smp bwh, takyah nk step by step. So dalam 7~8langkah, aku dh kat lua rumah. aku start moto panas enjin. Smbil tu aku betulkan butang bj zip mn yg tak tutup lg.hahahaa..siap je smua trs pulas throttle gi keje. Klu dh lambat tu kat bump pun aku redah 80~90km/j. xde la laju sgt just scoot aku tu kdg2 nk melambung gak la.smp kat opis, mesti dh pkl 7.59,tak pun 8.02 plg lambat.

Ape motive aku tulis citer ni? sj je nk bg tau korg, yg aku ni mmg power wat keje cepat2. power gila aku. Power smp power renger pun dh pencen tak nk klua tv3 dah sbb malu ngn aku.bkn takat power ranger sj, ranger2 hutan pun pencen sbb umor dh lebih 55tahun. Payah a weh klu nk citer power aku ni. aku mmg power nk wat mcmn kan. Korg yg bc ni tak payah la nk dengki2 plk sbb aku power. Dh blog aku, so aku sorg je yg ade power nk tulis pe kat sini. Power tak ingat la aku nih. Huh, takbur seh. Kembang lubang idung nih.arrghhhhhh3!!!!

Post a Comment

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP