Malam Raya'09

Hmm, abih gak kerja aku yg belambak2 nih (wat masa skg la). hari ni aku tak nk criter psl mcmn nk buat resepi biawak masak kicap. aku nk citer ape aku buat sepanjang cuti raya hari tu. best oo cuti. start mlm raya...

Raya tahun ni aku raya kat perak. aku smpai pg sabtu. abang2 aku tak balik, diorg raya kat johor n kedah. esok ngan petangnya br sampai. tunang aku pun raya kat johor gak (sj nk citer). yg ada hr tu along aku, kakak aku, aku n adik2 aku. Ahmad Zain Lokman bdk yg slalu hantar email ntah hape2 tiap2 tu, beraya kat rmh dia sbb dia tak de kn mngena ngn family aku. aku pun tak kenal dia.

Aku sampai, anak2 buah aku bersepah-sepah keliling rumah. Masing2 sibok tgh dok cari jalan nk runtuhkan rmh bapak aku. Sorg tu ambik parang takik tiang, sorg lagi dok melompat2 sambil lari2 atas rumah lantai papan. Yg sorg lg tu dok kumpul pasir nk bw masuk dlm rmh. Selebihnya melalak nak bg pecah cermin tingkap. Budak2… tp aku heran, bapak aku blh gelak plk bdk2 ni buat mcm tu. Klu aku buat mau dh makan penerajang siam kat pinggang. Agak2nya aku dh besa panjang kot. Tp mmg tak adil..

Malam raya tu aku sempat gi shopping selipar utk aku n bapak aku. Aku klua ngn geng2 gi tesco tepeng pastu g bazaar raya. Dah jmp brg2, aku merayau2 dicelah2 org ramai. Sj je nk bg diorg bau peluh ketiak aku.hahahhaa…malam tu sempat gak bw camera gi jalan2 ambik gamba.huhuh~~~
Raya taun ni aku tak tolong bapak aku wat lemang sbb adik2 aku dh buat.selamat….

yg cute miut ni anak bongsu along aku. mmg gila posing. tgh melalak pun blh senyap bl nmpk camera

ni plk adik aku tgh ajar bdk2 nk wat bom. besa esk leh ganti nordin mat top

diorg ni adik beradik, perancang utama xtvt merobohkan rmh bapak aku..

yg ni aku mmg malas nk ckp pe dah...korg jgn salah faham, dia ni mmg disahkan normal oleh doktor

so harap2 korang faham kenapa aku perlukan selipar baru utk raya. bkn niatku nk membazir..

bazar raya yg mmg sesak gila sesak bulu ketiak. hampesss

mmg calerfull. tp tak tau nk pilih. tahun lepas beli, xsmpat pki dh patah. tahun ni fobia nk beli

klu korag perasan, sepanjang raya hr tu, langit sgt2 cerah dn sgt2 lawa utk ambik gambooo..
sekian dulu aku citer pasal malam raya. selebihnya xtvt aku adalah munajad kesyukuran. tak kan nk letak gamba org tgh kiamulai kot kan?.hehehee, esok aku citer psl raya fisrt plk. klu sempat, aku wat ptg ni. klu tak aku post esk....

Post a Comment

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP