SERIBU KENANGAN MENJELANG SYAWAL

Emmm, tinggal berapa hr lg nk raya. Tahun lps aku nyaris2 raya kat jepun. sebaik bln ni tak kn klua. Nnt ade la org tua tu timbul lg kat tv dok umum tarikh raya plk. Teringat aku ms kecik2 dulu, time muka org tua ni klua TV, penuh ngn sepupu sepapat aku dok depan tv smbl mencangkung standby nk melompat. Dia umum je “tarikh raya jatuh pada esok hari” melompat hentak kepala kat siling—“yeyeyeyeee, esok raya, yeyeeyee, esok raya.haha”, terus senteng kain pelekat paras lutut, msk hutan blkg rumah cr meriam buluh yg dh standby dr ptg smlm tunggu nk cucuh lawan ngn kampong sebelah.

“KEDEBABOOOOO” lbh kurang camtu a bunyi dia. Ada kali tu kn kejar ngn jiran aku sbb dia ckp tv rosak kes bunyi meriam ktorg kuat nk mampos. Kena rembat ngn bapak aku, tp xsikit pun aku menangis, lg kembang idung ade aa. Esoknya tersebar berita seantareo kg senduk “E kn rembat ngn bapak dia sbb main meriam smp lingkup TV org” perhh, xde lg kenyataan yg lebih membanggakan aku drpd ayat ni. satu sendukian acknowledge kepoweran kami buat meriam. Ada skali tu siap polis msk kg lg nk cr sp budak yg buat meriam (serius tak tipu). Time ni br aku btl2 cuak, berenti jap 3-4hari.hahahaa

Raya ni sbnrnya best klu korg jd bdk nakal. Byk gila benda kategori bodoh+gila blh buat. Klu bdk skema, ape la diorg nk crita kat anak cucu esk2 aa. ”Huh, dulu ms bapak kecik2 dulu, best oo raya.pg rmh makcik tu mintak duit raya dia bg singgittttt.pastu pg2 tu salam ngn tokwannnn”…apemende la crita raya mcm ni. tak best langsung. Mn meriam korg?mn mercun korg? Huh, boring tul la budak2 zaman skg. Asal raya je xtvt nk pau duit org. Aku tak puas hati sbb tahun ni aku yg mangsa pau (kedekut seh). Yg hampeh tu dh bg duit main compare2 plk ngn org lain bg. Klu kurang kn cop kedekut. Suee btl. Aku dulu dpt 50sen terkencing-kencing berlari keriangan. Pny la seronok. Xreti bersyukur la bdk2 ni.huh

Well ,org ckp manusia berubah ikut peredaran zaman. Masing2 ada kenanga manis masing2. yg penting selagi kita value kenangan tersebut, smp bila2 pun dia tetap manis =)) bersyukur aku sbb dapat lalui zaman kanak2 yg susah-payah dan menyusah-payahkan org lain. Buat org yg tersayang yg dh pergi, tokwan, umi, paktam aku, Al-Fatihah aku sedekahkan. Smoga dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama org2 yg beriman. Aminn…kepada smua pelayar, pembaca setia dan tak setia, yg kagum, yg admire, yg bangga, yg seronok baca, tak lupa gak yg dengki, annoy, yg blurr, yg dengki lg, yg apa2 la, aku dengan seikhlas hati kudus kecik ku ini nk mintak ampun maaf halal makan minum, sttle hutang-mutang andai ada. Selamat beramal dan berpesta

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI”

p/s: xde gamba ms bulan pose ni sbb camera kn freez. Tuannya malas nk klua2 berjalan abihkan karbohidrat dlm badan

ScoTTisHioR  – (September 17, 2009 at 3:51 PM)  

Jangan lupa...main gendang kat surau Kg. Tanjung...arghhh...rindunya aku.....

Post a Comment

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP