Raya Ke-2..(Family day)

Family day suatu yg agak familiar bg tiap2 family bl tiba time raya. Tp tak bg family aku. Family aku ni salasilah dia berpusing-pusing, berpiung-piung smp susah gila nk jmp akar atau punca yg betul jelas. Bersimpang siur tak berlampu jalan apatah lg traffic light. Pendek kata klu nk wat family day ni mesti something yg pening pny lah. Tp adidas cakap “nothing is impossible”, nike plk cakap “just do it”. Bertemakan moto logo nil ah Pakcu Mi aku gamblekan diri mencuba2 propose utk wat Family day utk 1st time ever.

Mmm, mula2 aku igt mmg susah nk buat, apatah lg ni 1st time nk kumpul smua org. tp Honda cakap “Who said getting start is tough?”. Setelah risalah diedar, hamper dibeli, barang dikolek, meja disusun,kemah dipasang, longkang dicuci, lubang digali, air dibanci, tepung diuli, le tour di langkawi, maka jadi la “Family Day Tok Ayah” yg julung kalinya.

Pg raya ke-2 berdondon la adik-beradik yg dekat ngn jauh datang ke rumah aku (wat kat situ sbb rmh tu rmh pusaka). Byk gak yg aku xkenal dr yg aku kenal. Hahah.. secara tak rasmi n aku pun tak tau mcmn tiba2 sj aku jd formal photogzr utk majlis ni. aku pun balun snap je la mcmn yg aku suka. Tp klu ade lens 15~200mm nil g bagus, senang keje.

Acara majlis dh macam sukaneka sekolah tadika aku. Ada pertandingan meng”kaler”, main dam, berebut coklat. Acara utk yg tua2 diorg tak buat sbb cadangan aku ditolak mentah2. aku nak wat sukan sumo, diorg tak bg. Yg mn geng2 veteran ni, ada wat bincang2 skit la misi&visi masa depan. Huh, pjg citer. Malas nk criter lebih2. korg tgk gamba dah la. Wat pe sibok2 nk tau pasal kelurga org. huh…
adik aku main dam, dpt no 3 dr 3.rugi plk tak msk. klu tak dpt gak hemper

pertandingan meng-kaler

satey...

berebut gula. sp tamak, dia untung

yg ni siap ajak kakak tolong msk campoo. main kotor nih

ade gak yg nyibuk nk joint budak??hehehee, yg ni plk abg rodhi, anak pakngah.

masing2 cr pot nk ambik gamba..

generasi ke-4...anak sp ntah. aku tak kenal. hehehee

bersepah-sepah. panas nih weh, cepat aaa.

generasi ke-2, pakngah, paklang, maklang, mak aku

org2 muda dok blkg, bdk2 duduk atas tanah, otai2 ddk kat atas kerusi

tgh dok sibuk2 cr pot nk posing sbb sembit tak muat smua

ni plak family pakngah. half drpd total. mmg besaaaa

mmg besa family nih. xmuat frame gamboo

ni plak family aku. complete smua ada kecuali budak sorg tu (abg bdk bj biru). dok cr parang nk takik tiang lg kot

kerusi kosong... weh, sp yg tinggal tak kemas nih!!!

abih sj majlis ni, masing2 suh aku burn CD gamba wat copy bg diorg sorg satu. siap suh wat movie lg. arghhhhh.....klu sempat aku buat.hehehe
soo looking forward for the next event

Post a Comment

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP