suatu petang yg agak malang...


Semalam, petang, lps blk keje, time hujan2 skit, ade lah benda yg malang & memalu kan terjadi kat aku. Aku nk crita yg malang dulu. Blk keje ptg semalam, tgh best aku dok nyayi2 atas moot, sedar xsedar aku dh smpi simpang nk msk rumah. Dgn konpidenya aku tarik brek n stanby nk layan lap tgh2 hujan. Creeettttttttttttttt!!!!!!tayar motor aku slip, then sbb aku ni jokey yg power, aku manage to stablelize blk moto aku. Attempt no.2, aku brek lg skali since simpang tu dh nk terlepas, kali ni aku nekad tekan brek abih (kali ni 2-2tayar skali). Hehehe, dgn2 aku pun abis..scoot aku tak cakap byk, tayar 2-2 terus jam depan belakang, pang!!! Tergolek2 aku jatuh atas jalan. Kepala aku terantuk gila pny kuat kat jalan, pecah skit kat tepi, tulang peha aku direct hit dgn batu jalan, lengan aku zasss, terseret atas jalan, kaki aku, lutut aku pun sama. Dh puas aku guling2 ats jalan tu, aku terus tgk belakang..fuh nasib baik xde kete. Klu tak makan free a korg bapak aku wat kenduri =p..

Dgn capit2 aku terus gi kat moto. Time tu aku tak pikir langsung aku nih luka kat mana. Tgk moto dlu ok ke tak. Then saat plg sedih skali bl aku tgk jam kat tgn aku. Cermin pecah....jarum jam berenti tepat pkl 6.35 pm......tergamam jap aku atas jalan tuh. Rs mcm nk klua air mata pun ade..nk lagi parah, aku teringat h/s dlm poket. Aku bw klua..mmm, mcm xde yg rosak. Pastu aku slide h/s aku, jeng3...screen LCD pecah lagi. Arrrggghhhhh time2 tgh sengkek ni blh plk jd mcm nih. Takpelah. Aku terus angkat moto, start blk terus blk rmh. Kali ni slow skit bw sbb dh dkt rumah...

Blk rmh xabih lg frust aku..ambik wuduk, solat dl dgn tgn mcm tu (nk basuh pedih) pstu gi klinik utk dressing luka. Doc tu ckp ” ko lg, hr isnin tu dh dtg dah. Ape kes plk kali ni?” ..”heheh, kes hr ni jatuh moto plk doktor. Esok2 tak tau skt pe plk” past setel smua, dia tny aku nk MC ke tak? Aku ckp tak pyh..”ko ni pelik tul. Time tak skt nk MC, time skt nk gi keje plk”. Hahaha

Mmm, yg ni bab yg memalukan plk. Org tny ”ko exsiden kat mn?” ..”ala, kat simpang nk msk rmh tu la”.. ”berapa ko bw layan lap?”..””aku slow je, tak laju. Lbh kurang 30kmj je.” ”perghh, slow mcm tu pn blh jatuh. Ko reti bw moto ke tak?”.. bab ni aku panas. Klu tau nk jatuh td aku dh rempit 160~180. kot jatuh pun br blh riak skit.malu a jatuh moto klu bw slow2. Jemm........

zairibaharom & ekinkhalil  – (November 24, 2009 at 11:40 AM)  

mcm haram. lu elok2 sket cha. pekejadahnye layan lap.huahaha. sian cik yantie nnt..haha. jgn rempit cha.ko tu nk kawen dh.haha

Post a Comment

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP