::sepetang bersama lebah di hutan bandar::

entry kali ni kisah aku dan lebah di hutan bandar. petang td lepas hantar membe aku ijam n kayu balik ke KL, aku terus menjelajah hutan bandar kat bandar putra nih. cuaca agak baik ml2, just mendung skit. aku pecut scooter aku tuh ke sana. elok je smp sn, tb2 hujan mulai turun renyai2, tp aku nekad xnak balik slagi xde gamba yg aku puas hati. so aku tunggu la kejap smp hjn berenti kt pondok kt situ (baju basah gak time ni).

xlama pastu (xtau pkl brp sbb aku xde jam) hujan pun berenti la. aku pun start exploration aku. tgh jalan, aku nampak ade pokok semak yg slama ni xpernah pun menarik perhatian aku. aku pun rambang2 je la snap, tb2 ade lebah sekor terbang kat bunga2 tu. aku pun try la ambik, byk kali gak try smp la aku jmp setting yg agak betul. asyik betul aku ngn lebah tu kejar mengejar. xreti ddk diam. aku kat dpn, dia pg blkg, aku g blkg, dia g depan. rs mcm nk letak gam je kt pokok tu bg dia xterbang mn2 dah. pastu ade la sorg pakcik ni tegor, "oit, tgh kaji pokok ke?". hehe, dgn slambernya aku jawab " eh xde la pakcik, sy tgh goreng mee ni" kekekee, pakcik tu senyum then blah.oleh kerna org dh makin ramai dan muka aku makin nipis (ramai sgt usha pelik) aku pun calooo.huhuhuu, ade gak xtvt ptg ni selain tido (~,~)










Post a Comment

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP