Story of My 1st DSLR (1st)

Mulanya, xpernah terpikir pun nk beli menantang ni. dah a mahal, gabak plk tu. lens nk kn tukar. pastu plk nk ambik gamba pny la susah, mcm2 setting nk kn tau. salah ambik gelap gulita la gamba tuh. hmm, klu beli mmg btl2 membazir la. ni la persepsi aku mula2 skali tgk camera ni. xambik pot pun nama2 model & brand camera2 nih apatah lg istilah2 spt aperture, shutter time, exposure blablabla.

tp smua berubah secara perlahan2 apabila aku tgk kualiti gamba guna DSLR (nikon D60) member aku pny. terespek la plk tgk gamba tuh. sungguh live, btl2 org ckp capture the moment. gamba tu ambik kat mersing, sj jalan2 ngn sharee n normi, member ofis. ada rs kagum, tp blm lg terpikir nk ada satu sbb bila tgk harga 2K lebih, mmg xde khijo la nk beli. hahahah


(jenjalan di air papan mersing dgn normi n shahree)

masa ni si Cha Zairi pun tgh dok berkira2 nk beli @ dh beli, aku tak sure sgt. tp aku sikit pun xterpengaruh. hahaha, pd aku time tu byk lg hobi lain yg xgn byk duit aku blh buat. aku beli lumix panasonic compact pny camera shj sbb sng nk bw gi mana2. tp tu a, gamba pun biasa je la. ms ni klu gian2 nk main camera, aku pinjam ke kawan pny, main2. tp ssh gila nk ambik gamba. aku guna mode auo br ok. time ni aku pun xtau mcm nk differentiate gamba yg ok & tak.

(Nikon D60, camera DSLR pertama aku tgk)

lama2 aku terbuka hati sj2 nk tgk benda2 mcm ni di internet. sj cari gamba2 dr DSLR. perghh, cun sungguh gamba2 diorg. pun begitu, aku masih la tak teringin nk beli. tp, ada satu peristiwa yg buat aku terus tak pikir panjang2 utk beli menatang ni. nk tau? nnt aku criter. entry lps ni....

lezaqasandra  – (August 22, 2010 at 10:37 PM)  

susahnya guna camera nikon ni....nikon cerewet!

yantie3011@gmail.com  – (August 23, 2010 at 9:22 AM)  

kdg2 yg cerewet tu yg wat sedap tu. klu straight 2de point cepat sgt bosan =)

Post a Comment

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP