::Betul ke ramai lelaki yg tak setia??::

Betul ke pmpn ckp dlm 10 lelaki, ade satu je yg setia or blh percaya? Hmm, pyh nk agree ni. Jahat gila org laki ni... Tipu la korg. kenapa aku ckp korang tipu? hmm, klu korang nk kawin, mesti cari jenis laki yg setia kan? So jom kita tny lebai google brp rmi laki yg setia kat Malaysia ni...

Population Malaysia bg September 2008~2009 = 27,730,000 org.. Fertility rate = 2.98/woman. Scr kasarya ada lbh kurang 3laki:1pmpn. Pmpn ckp 9 dr 10 laki td xleh dipercayai@xsetia. Ok, mari belajar matematik. Dr nisbah 3:1 td, total bil lelaki = 20.79million. lelaki yg xsetia 9:10 = 18.71million. yg blh dipercayai = 2.07975million.

Hmm dr 2.08mil ni, 32% drpdnya umo bwh 15thn,xleh kawin lg 4.5% drpdnya dh lebih 65thn, xkan berkawin lg. 50% dprd yg tinggal tu smuanya dh berumah tangga. So, yg bujang tinggal lg = 2.08e6*[(100% - 32% - 4.5%)/2] = 379600org shj yg tinggal. Ooo, lp plk..yg ni termasuk smua cina, india,dusun kadazan, blblablbalbal..korg nk kawin ngn bangsa lain tak? Mmm, payah la skit klu tak nk. Mari kita tgk brp ramai melayu yg kononnya setia tu blh jd calon korg. +-60% dr 379600 adalah org melayu. So tinggal la lg 227760. (tak yah la kira ratio yg keje best, hansom buruk,blalba..) emm, still kira byk lg tuh… korg agree ngn fact ni?klu agree, fakta ini sebenarnya nightmare bg smua perempuan. Kenapa? Jom bc smp habis.

Bil pmpn umor 15~64thn kt malaysia = 7,785,833.. separuh drpdnya dh kawin (50%). Mcm biasa, rate pmpn melayu = 60% dr 7,785,833 x 50% So tinggal la lg 2.336mil. waaa, byk gila pmpn yg tak kawin lg. pmpn2 ni akan berusaha mencari lelaki yg setia utk dikahwini.
Hahahaa, tang ni yg aku suke nih. 2.336milion (pmpn bujang) : 227760 (laki melayu setia yg xkawin lg). sama nisbah dgn, 1:10 !!!!! woooo, klu mcm ni gaya nya, korg pmpn smua terpaksa la terima kenyataan yg laki jenis ni mmg patut kawin bkn 4, TAPI 10! Huhu, klu korg halang laki2 yg setia ni kawin lebih dr 10, maka 9 drpd 10 kaum wanita dimalaysia ni akan sengsara sbb jd andartu, & tak kawin smp mati. Tambah sedih lg, 10 pmpn ni terpaksa la bergaduh bertumbuk sbb nk berebut 1 laki yg setia. Tp mcmn laki ni nk setia??choice dia ade 10. 10 ni plk bkn yg dia cari, tp yg dtg sendiri offer nk jd awek@bini dia. Dr 10 pmpn ni, blm lg screening cantik ke, pandai ke, baik ke jahat. Hohohhoo..very2 complicated.

Klu la btl laki ni dr 10, satu je yg setia, kesian pmpn. Klu yg xde rp, duit, nk kawin gak, terpaksa la cr yg jenis tak setia ni. Yg setia dh tentu la pilih yg terbaik utk dia pny. Klu laki tu dh dapat, pmpn yg terbaik td tu bknnye bg laki ni tambah lg 3, apetah lg 9org. hmm, haruk piruk dunia ni dibuatnyaa.. hahah. Karut a korg. lg satu, klu betul dr 10, 1 je blh percaya, pernah jumpe ke pmpn yg clash lebih dr 10 kali dlm idup dia?looser gile.hahahaaa

Smua2 bende yg aku rapekkan ni bkn niat aku nk discredit golongan pmpn. Cm nk proof kan kpd pmpn kat lua sn, actually lelaki yg setia ni belambak kat lua nunnn. Jgn la percaya klu ade yg ckp laki dr 10, 1 je yg leh pakai. Yg cakap tu base on fact ke? Setahu aku, pmpn ni klu bg pendapat, >dr 60%~80% tu berdasarkan emosi, not logic (percentage gua main tibai =p). Nak suh aku provekan???? Hehee, anytime bebeh.. Tp xsmua pmpn emo. Ade pmpn gak yg aku jmp lg logik dr laki. Tp pmpn jenis ni xkan bg pendapat ratio2 sesuka hati mcm ni. bertanyala pd lebai google klu nk tau lebih lanjut..

Ade laki yg tak setia, ade pmpn yg tak setia. Ade laki yg setia, ade pmpn yg setia. Pandai2 la pilih. Klu salah pilih, jgn la tunding jadi pd gender dia. Itu sifat individu. Buruk ke baik perangai, xde kena mngena dengan jenis anu si dia. Smua tu dr hati dan akal. Right person is a gift from God. It’s “Anugerah”

Maybe God wanted us to meet the wrong people before meeting the right one . . .
. . . so that when we finally meet the right person, we will know how to be grateful for that gift.

When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you are the one who is smiling and everyone around you is crying.

BR.
-sapo2 jola-

zairibaharom & ekinkhalil  – (January 27, 2010 at 12:56 PM)  

terbaik cha!!apepun cha, setia atau tak sorg laki tu, sering jd persoalan. tp org xpenah nk tau nape laki tu beralih. kte slalu dipandang begitu. apepun cha, tiap org ade kelemahan & kekurangan kan. so, jgnlah salah2kan gender or backing ape2 jantina dlm hal ini. aku sokong pendapt ko cha. smg aku bertabah utk semua ni, & aku akn terus kuat cha!aku xmo dh pk2 ni cha. doakan aku kuat ye cha!!aku sgt2 terduga!ade mase nnt, kite stori..tq my fren!

yantie3011@gmail.com  – (January 27, 2010 at 3:39 PM)  

Hehehee, aku merapek je cha. tgh boring xde keje. bc blog ko pun hr2 cerita sedih. dah la tu suram2. byk lg criter hidup ko nk kena karang utk citer kat anak cucu esk2 (klu ko tak mandul la=P) tak kan nk citer psl bende ni je ye tak?

zairibaharom & ekinkhalil  – (January 27, 2010 at 4:39 PM)  

betul cha. insyaAllah, aku akn kuatkn smgt. ade benda bsr yg aku tgh hdpi skrg ni. hrp aku dpt setel dgn baik. doakn aku cha. watever it is, life must goes on!yeay!!=p bile balik cha? jomr shoot akak jiha. aku byr nnt..bosan sorg2 dowh

yantie3011@gmail.com  – (January 28, 2010 at 7:30 AM)  

err, personal matter byk sgt a cuti nih. byk nk kena settle.pyh btl la nk kawin ni rpnya.hahaha.. tgk a mcmn, klu sempat aku g gak. jup blh kot sbb dia blk pg sabtu naik kete baru heheheee

cacti5000  – (February 2, 2010 at 1:34 AM)  

adik oii..janganlah buh statistik penuh giler tuh..pening baca..rupanya provokatif juga ape yang makcik tua ni cakap ye...hahahaha...manusia bebas menyatakan pendapat masing-masing..newey..nice photo u have...congrates..

yantie3011@gmail.com  – (February 2, 2010 at 7:19 AM)  

yupss, everyone entitle a right to said his opinion. agree to disagree. statistic tu just fakta google je. tak yah la akak ambik pot sgt.kdg2 bkn betul pun. heheheh. neway, akak blm tua lg la.

Post a Comment

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP