::Buli kah aku??::

KISAH 1..
Kejadian ni berlaku kat hostel, petang hr 1st sampai…tgh aku dok lepak isap rokok, bdk ni dtg..

Lim : Weh Shukri, u tau ke tandas kat mana?(sambil muke menahan sakit perut)
Aku : U kn turun bawah, pastu belok kiri. Then u tau kan bilik yg pakcik jepun tu duduk? U tny dia tandas kat mn..

mamat ni pun pergi la turun ke bawah berlari2, tak tahan nk berak dh kot…
Tak lama lepas tu, dia naik balik dgn muke yg merah..


Lim : Cilanat lu ckp tandas kat bawah. Org tua tu ckp tandas kat aras ni kat hujung sn. Letih aku lari turun bawah.
Aku : hahaha, bl masa aku ckp tandas kat bawah. Ko gi a berak cepat skit, kang tercirit kat sini sp nk cuci taik ko.

Sambil bila berlari2 ketandas, aku tersengih2 menahan gelak…


KISAH 1..
Kejadian ni kat ofz, ms 1st day pg tadi… smp je ofz, aku pun suh la dia gi introduce diri kat boss2 dlm ofz. Ade la sorg boss aku kepala botak licin nih. Nama dia Sakata. Aku mmg geram gak kat dia sbb slalu suh aku blk lambat even xde keje pun…

Aku : weh Lim, u br 1st time kat sini, so u kn introduce diri dulu kat boss smua. Nnt klu u tak buat, diorg igt u ni rude la..
Lim : oo, yeke? Tp I tak tau nama diorg maa, u teman a I introduce.
Aku : OK, no problem. ( sambil bw dia ke meja boss2 kat situ)..

Sampai je turn Sakata, aku bisik pelan2 kat Lim..
Aku : haa, yg botak licin ni nama dia Sakana. Ko gi a sapa dia..
Lim : Sakana san, ohiyo gozaimas. My name is Lim Swee Ban. How are u?
Sakata : (muke agak merah skit) I’m find. How are you. My name is Sakata not Sakana, Sakana in English is a fish. I am human.(sambil senyum kambing)
Aku : sorry Sakata san, actually he maybe mishear your name. balbalbalba (smbl cb betulkan salah mamat ni, hati aku dh tak tahan nk gelak kuat2)

Sort after that…

Lim : Sial ko, td ko ckp nama dia sakana, bkn sakata.
Aku : ko tu yg pekak. Aku dh cakap sakata. Nnt klu aku ckp kuat2 nama dia kt depan ko, kn cop biadap plk. Japang style, ko bkn tak paham karut marut diorg nih. Hehehe…

Byk lg sbnrnye aku nk citer, tp tak smp ati plk. ade skali tu smp mamat ni xbasuh berak sbb msk tandas tak de paip. kesian btl aku rs... nk wat mcmn, sp suh bertanya kat aku. hahahaha

zairibaharom & ekinkhalil  – (January 13, 2010 at 8:28 AM)  

cha cha.. abis lim ni ko buli..haha. bc entry2 ko, rs nk masuk pcm blk je..rindu dowh nk keje sane..huhu

yantie3011@gmail.com  – (January 13, 2010 at 11:48 AM)  

hehe,buli skit2 wat hilang boring.
sm je keje kat mn pun bro.yg penting ko cb happykan diri ko.
ssh nk ubah everything utk buat kita suka, lg senang ubah diri sendiri utk sk ngn everything.
ape la gua merepek ni

zihadmahmud  – (August 9, 2010 at 12:01 AM)  

aduih..lawak ko ni lebih lagi dari komik ujang lor..uhuhu...tergelak aku sorg2 kul 12 lebih..

Post a Comment

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP